E-gazete/Arşiv
Bayiler
İletişim
Abone Ol
Üye Girişi
Հայերէն
English
Ara
Hay Toplum
Yazarlar
Kitap/Kirk
Hrant Dink
Agos Gündem
Türkiye
Ermenistan
Dünya
Yüzler/Hikayeler
İnsan+Hakları
Bir Zamanlar
Kültür Sanat
Yaşam
Kategoriler
Agos Gündem
Türkiye
Ermenistan
Dünya
Yüzler/Hikayeler
İnsan+Hakları
Bir Zamanlar
Kültür Sanat
Yaşam
E-gazete/Arşiv
Bayiler
Hay Toplum
Yazarlar
Kitap/Kirk
Hrant Dink
İletişim
Ara
Հայերէն
English
☰
☰
Agos Gündem
Türkiye
Ermenistan
Dünya
Yüzler/Hikayeler
İnsan+Hakları
Bir Zamanlar
Kültür Sanat
Yaşam
Ara
E-gazete/Arşiv
Bayiler
Hay Toplum
Yazarlar
Kitap/Kirk
Hrant Dink
İletişim
Abone Ol
Üye Girişi
English
Հայերէն
Vartan Estukyan
Sayfa 3
Maryam Şahinyan’ın izinde üç ay
Ermenistanlı araştırmacı Anahit Ğazaryan, üç aydır İstanbul’da, Türkiye’nin ilk profesyonel kadın fotoğrafçısı olarak kabul edilen Maryam Şahinyan’a dair bir araştırma yürüten Ğazaryan’la Maryam Şahinyan ismiyle tanışma hikâyesini ve İstanbul’da yaptığı araştırmaları konuştuk.
29 Kasım 2019
“Keşke böyle bir oyun yapmamız gerekmese”
Gestus Tiyatro’nun ikinci oyunu ‘Orijinal Günahlar’, prömiyerini 31 Ekim Perşembe akşamı, Şişli Blackout Sahnesi’nde yaptı. 19 ve 26 Kasım'da yine aynı sahnede izleyiciyle buluşacak olan 'Orijinal Günahlar'ın yönetmeni Gökhan Eraslan'la, kapitalist sistem eleştirisi niteliği taşıyan oyun üzerine konuştuk.
15 Kasım 2019
'Cihangir'de romanınız yoksa ev vermiyorlar'
Senarist ve yönetmen Onur Ünlü’nün ilk romanı ‘Kız Çocuğu’, geçen hafta Doğan Kitap etiketiyle okuyucularla buluştu. Ünlü’yle son kitabı vesilesiyle söyleştik.
2 Eylül 2019
‘İstanbul’da Ermenice tiyatro 1923-1946 arası gayriresmî olarak yasaktı’
Tiyatrocu Boğos Çalgıcıoğlu ile Ermenice tiyatronun Darülbedayi'den öncesini, sonrasını ve Cumhuriyet döneminde Ermeni tiyatrosunu konuştuk.
2 Ağustos 2019
Batı Ermenicesi illüstrasyonla buluştu: ‘Art of Nodji’
Grafik tasarımcı ve sanat yönetmeni Aren Selvioğlu, bir süre önce sosyal paylaşım sitesi instagram’da açtığı ‘Art of Nodji’ adlı hesap üzerinden, Batı Ermenicesini içeren çizimlerini paylaşıma açtı. Sanatçıyla ‘Art of Nodji’nin kuruluş hikâyesi ve çizimleri üzerine söyleştik.
26 Temmuz 2019
İstanbul’da ilk Ermenice podcast: Sabes
İstanbul’da Batı Ermenicesinde yayın yapan ilk podcast kanalı Sabes (Şöyle ki), yayın hayatına başladı. Şara Maraşlıyan ve Sarem Külegeç’in hazırladığı programda, her ay üç ayrı konukla bir sanat eseri üzerine sohbet edilecek.
22 Temmuz 2019
Hastane bünyesinde bir sağlık sergisi: ‘Etten Kemikten’
İstanbul Amerikan Hastanesi’ndeki Operation Room, bugünlerde ‘etten, kemikten’ adlı bir karma sergiye ev sahipliği yapıyor. Serginin küratörlüğünü yapan Kevser Güler’le sohbet ettik.
22 Temmuz 2019
‘Dijital platformlar sinema estetiğini değiştiriyor’
Emre Yeksan’ın yazıp yönettiği ‘Yuva’, 10 Mayıs’ta vizyona girdi. Yeksan ile film vesilesiyle söyleştik.
17 Mayıs 2019
Sahakoğlu’ndan tutkuya dair
Kirkor Sahakoğlu’nun yeni sergisi ‘Passion’, Millî Reasürans’ta açıldı. Sergide, sanatçının son dönem çalışmaları arasında yer alan 50’den fazla eser sanatseverlerle buluşuyor. Bir önceki sergisi ‘Utopia’da Adorno’nun “Hakikatin yalan, yalanın hakikat gibi göründüğü dönemeçteyiz şimdi” sözünden ilham alan Sahakoğlu, bu sergisinde Schönberg’in “Derine, derine, daha derine...” sözünden esinlenmiş. ‘Utopia’ ile eşzamanlı çalışmaya başladığı son sergisinde ressam, İtalya’da yaşadığı dönemden izleri tuvale yansıtmış. Soyut resimleriyle bildiğimiz Kirkor Sahakoğlu, ‘Passion’da yeniliklere açık bir yaklaşımda da bulunmuş. Buna en somut örnek, ressamın tablolarında kolajlara yer vermesi. Ressamla, 27 Mayıs’a dek görülebilecek sergisi üzerine konuştuk.
2 Mayıs 2019
Sürgündeki arkadaşının gözünden Ahmet Kaya
Ahmet Kaya’nın Paris’teki sürgün yıllarını anlatan müzikli oyun ‘Hep Sonradan’, 22 Nisan Pazartesi akşamı, bu sezonki son gösterimini yaptı. Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu ve Kardeş Türküler tarafından sahnelenen müzikli oyunun prömiyeri 9 Ocak’ta yapılmıştı. Yönetmenliğini Metin Göksel’in üstlendiği oyunda Cüneyt Yalaz, Elit Andaç Çam, Ahmet Melih Yılmaz, Saim Güveloğlu, Ferya Soysal ve Banu Açıkdeniz rol alıyor; Kardeş Türküler ekibi de, sahnede Ahmet Kaya’nın 15 şarkısını seslendiriyor. Oyunun metni Didem Kaplan, Cüneyt Yalaz ve Funda Alp tarafından kaleme alınmış. ‘Hep Sonradan’ı, Cüneyt Yalaz ve Kardeş Türküler’den Vedat Yıldırım’la konuştuk.
30 Nisan 2019
Eğilli Müslümanlaştırılmış Ermenilerin hikâyeleri ‘Saklı Haç’ta
Diyarbakır’ın Eğil ilçesinde yaşayan Müslümanlaştırılmış Ermenilerin hayat hikâyeleri belgesel oldu. Yönetmenliğini gazeteci Altan Sancar ve Serhat Temel’in yaptığı ‘Saklı Haç’ adlı belgeselin kameramanı ise gazeteci Sertaç Kayar. 1915 ve sonrasında ilçede ve çevresinde yaşayan Ermenilerin akıbetini, özellikle de ilçede yaşayan Müslümanlaştırılmış Ermenilerin kimlik bunalımını, 1915 sonrası travmalarını ve kendilerinden sonraki kuşaklara aktardıkları hikâyeleri beyazperdeye taşıyacak olan ‘Saklı Haç’ı, filmin yapımcılığını da üstlenen Altan Sancar’la konuştuk.
19 Nisan 2019
‘Sosyete’nin gözünden Cumartesi Anneleri
Biz Cumartesi Annelerini değil, onlara karşıdan bakan kadınları anlatıyoruz. Annelerin hikâyeleri çok acı, onu anlatamayız. Biz onlara nasıl bakıyoruz, nasıl korkuyoruz, tedirgin oluyoruz, bunu sahneye taşımaya çalışıyoruz.
5 Nisan 2019
Gizemli bir kadının izinde: Madam Marta Amati
Uzun yıllar İzmir Beth İsrael Sinagogu’ndaki düğünlerde keman çalan virtüöz Madam Marta Amati’nin hayatı, Rita Ender’in araştırması ve Berge Arabian’ın fotoğraflarından oluşan bir sergiyle anlatılıyor. Sergi, 6 Mart Çarşamba günü Schneidertempel Sanat Merkezi’nde açıldı.
21 Mart 2019
Çıplak Ayaklar Kumpanyası doğayla iç içe: çak/ARAZİ
Çıplak Ayaklar Kumpanyası (ÇAK), Tophane’deki atölyesinin ardından ikinci bir yerde daha hizmet vermeye başlayacak. Kumpanyanın İznik yakınlarındaki yeni stüdyosu çak/ARAZİ’nin kurulacağı alandaki çalışmalar sürüyor. Bunun için bir destek kampanyası başlatan kumpanya, Mart ayı boyunca ‘Arazi Buluşmaları’ başlıklı bir etkinlik dizisine ev sahipliği yapıyor. Arazideki son durumu ve ÇAK’ın orada yapmayı hedeflediği projeleri, kumpanyanın kurucularından Mihran Tovmasyan ve Duygu Göngür’le konuştuk
16 Mart 2019
Hemşince dilbilgisi kitabı çıktı
Araştırmacı yazar Huriye Şahin’in ‘Hamşetsnak Lizu Kidanutun’ [Hemşince Dil Bilgisi] başlıklı kitabı yayımlandı. ‘Yitik Hayatlar’ ve ‘Ateş Kızılı’ adlı iki roman ile, ‘Asimilasyon Politikası Dilleri Nasıl Yok Ediyor: Özel Olarak, Ermeni Tarihi ve Hamşen (Hemşin) Ermenileri’ adlı kitapların da yazarı olan Şahin’le yeni çalışması hakkında konuştuk.
14 Şubat 2019
Kömürciyan’ın izinden ‘Ah Gözel İstanbul’
17. yüzyılda yaşayan seyyah Yeremya Çelebi Kömürciyan’ın ‘17. Asırda İstanbul Tarihi’ adlı eseri, film oldu. Yönetmenliğini Zeynep Dadak’ın, yapımcılığını Pınar Bağcı, Zeynep Ekmekçi ve Aslı Dadak’ın üstlendiği ‘kurmaca belgesel’in başrolünde Sezgi Mengi var. Zeynep Dadak’la, halen kurgu aşamasında olan ve bu yıl izleyiciyle buluşmayı hedefleyen film üzerine konuştuk.
7 Şubat 2019
‘My Open Stage’: Sanat için alternatif bir internet sitesi
Konser, opera, bale, tiyatro gibi alanlarda eğitim videoları barındıran internet portalı ‘My Open Stage’ [Açık Sahnem], bir süredir deneme yayınları yapıyor. Klasik Batı Müziği icracısı Erkay Kantar’ın projesi olan ‘My Open Stage’, ‘sınırsız ve engelsiz’ olarak sanatın ortak dilini tüm izleyicilere ulaştırmak için kurulmuş; sanatçının emeğini korumak ve sanatı toplumun her kesimine ulaştırmayı misyon edinmiş. İnternet sitesinin kuruluşunda aktif rol alan müzisyen Herman Artuç ile ‘My Open Stage’ ve çalışmaları üzerine konuştuk.
21 Ocak 2019
"Netflix, kaliteli içerik üretebilmeniz için gerekli ortamı sunuyor"
Netflix’in ilk Türkiye yapımı olma özelliğini taşıyan ‘Hakan: Muhafız’ dizisi, yayınlanmaya başladığı günden beri hem iyi, hem kötü eleştiriler alıyor. Geçmişle günümüz arasında gidip gelen dizide, Çağatay Ulusoy’un canlandırdığı Hakan karakterinin İstanbul’u ‘Ölümsüzler’den kurtarması anlatılıyor.
9 Ocak 2019
“Hiçbir zaman istediğimiz kadar özgür olamıyoruz”
Bartu Küçükçağlayan’ın sesini ilk kez Büyük Ev Ablukada grubunun şarkılarını dinlerken duydum, yüzünü ise ilk olarak ‘Çoğunluk’, son olarak da ‘Kelebekler’ filminde gördüm. Oyunculuk ve müzisyenlik yapan Küçükçağlayan, şu sıralar, senaryosunu kendisinin kaleme aldığı ‘Bartu Ben’ adlı diziyle isminden sıkça söz ettiriyor. BluTV’de, her pazartesi ve perşembe yeni bölümleri yayınlanan dizide, başta sinema sektörü olmak üzere birçok alana ve kişiye eleştiriler yönelten, en çok da kendiyle dalga geçen, kendi tabiriyle bir ‘ünsüz ünlü’ olan Küçükçağlayan’la yeni dizisi vesilesiyle sohbet ettik.
30 Kasım 2018
Cover müziğin gizemli fenomeni: Lin Pesto
Ne kimliğini, ne de yüzünü biliyoruz. Lin Pesto, son zamanların ‘cover’ fenomeni olarak sosyal medyada mahlasından sıkça söz ettiriyor. Türkçe müziğin çok bilinen şarkılarını kendine has üslubuyla yorumlayan Lin Pesto, bazen telif sorunlarıyla da karşılaşıyor.
14 Kasım 2018
Yetim kalmış bir yetimhane, sessiz kalan 206 oda
Galata Rum Okulu, bugünlerde Büyükada’daki Rum Yetimhanesi’ni konu alan bir sergiye ev sahipliği yapıyor. ‘206 Odalı Sessizlik’ adını taşıyan sergide Hera Büyüktaşçıyan, Ali Kazma, Dilek Winchester ve Murat Germen’in eserleri sergileniyor. Büyüktaşıyan, serginin küratörlüğünü de üstleniyor.
8 Kasım 2018
Yahudi gençler aile yadigârlarını anlatıyor
1 Ekim 2018
‘Ermeniliğim üzerinden siyaset yapılmasına göz yummayacağım’
3 Ağustos 2018
25 yıllık müzik ütopyası sürüyor
90’lı yılların ilk yarısından bu yana yürüttüğü çalışmalarla Türkiye’de kentli popüler folk- protest müzik alanına damga vuran Kardeş Türküler projesi, 25. yaşını 29 Temmuz Pazar akşamı geniş bir dans-müzik gösterisiyle kutlayacak.
25 Temmuz 2018
Kantodan tangoya, kabareden fasıla: ‘Manidar Boşluk’
Fulya Özlem ve Akustik Kabare’nin ‘Manidar Boşluk’ adlı albümü, Kalan Müzik etiketiyle raflardaki yerini aldı. Fasıl enstrümanlarıyla kaydedilmiş bir makam müziği albümü olan ‘Manidar Boşluk’taki tüm besteler Özlem’e ait. Albümde Fulya Özlem’e kanunda Asineth Fotini Kokkala ve udda Marina Liontou-Mohament eşlik ediyor. Özlem ve Mohament’le ‘Manidar Boşluk’ üzerine söyleştik.
12 Temmuz 2018
Sonradan öğrenilen dilde bir albüm: ‘Jî’
Burcu Yankın’ın ilk solo albümü ‘Jî / Mother-Root’, 18 Mayıs’ta müzikseverlerle buluştu. BGST Records etiketiyle yayımlanan albümde, şarkıların beste ve sözlerinin neredeyse tamamı Yankın’a ait. Müzik kariyerine Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü’nde başlayan, daha sonra Kardeş Türküler bünyesinde çalışan, Birol Topaloğlu, Mikail Aslan, Miraz ve Erkan Oğur gibi sanatçılarla da sahne alan Burcu Yankın’la albümü hakkında konuştuk.
2 Temmuz 2018
Beş farklı bölge, tek bir dağ
“Dağı farklı coğrafyaların farklı ideolojileriyle yaşayan, farklı insanların konumlarından fotoğraflayıp, Edward Said’in bahsettiği bir ‘hayali coğrafya’ olarak incelemeye çalıştım.”
30 Haziran 2018
Maryam Şahinyan’ın arşivine adanan bir gençlik
Tayfun Serttaş’ın Pilevneli Galeri’de düzenlenen ‘Flashblack’ sergisi, stüdyo fotoğrafçısı Maryam Şahinyan’ın 1930’lardan 90’lara kadar uzanan geniş bir zaman dilimine yayılan arşivinden bir kesiti izleyiciyle buluşturuyor. Şahinyan’ın Foto Galatasaray adlı stüdyosunda ortaya çıkan 100 bini aşkın negatif filmden 10 binini bu sergide görmek mümkün.
18 Mayıs 2018
Fotoğrafçının gözünden evsizler, yönetmenin gözünden fotoğrafçı
Agos gazetesi fotoğraf editörü Berge Arabian’ın uzun yıllardır yaşadığı Kanada’dan İstanbul’a dönüş yolculuğu, belgesel yönetmeni Zoran Maslic tarafından filmleştirildi. ‘Nobody Knows My Songs’ adlı filmde Arabian’ın evsizlerle ilgili projesinden yola çıkılarak, fotoğrafçının İstanbul’a taşınmasıyla birlikte köklerine dönüş yolculuğu ele alınıyor. Filmde, Arabian’ın, Toronto’nun işlek caddelerinden Queen Street’teki evsizlerle çalışmasını görüyoruz. Evsizlerden Sebastian Belec ile tanıştıktan kısa süre sonra neredeyse onunla yakın arkadaş olan Arabian, film boyunca Belec ve arkadaşlarıyla birlikte geçirdiği altı aylık süreci anlatıyor.
7 Mayıs 2018
İstanbul Mucizeleri: 64 Sürgünü’nün izinde
Yönetmenliğini Fotini Siskopoulou’nun üstlendiği ‘Istanbul Story’ (İstanbul Mucizeleri) adlı filmin Türkiye’deki ilk gösterimi, 26 Nisan Perşembe günü, Yunanistan İstanbul Konsolosluğu’nun Sismanoglio Megaro Binası’nda yapıldı. Film, 1964’teki Rum sürgününün ardından Yunanistan’a göç eden ailesinden kalan mirasın izini sürmek için İstanbul’a gelen Katia’nın hikâyesini anlatıyor. Katia, miras sorununu çözmek için, İstanbul’da tanıştığı bir avukat ve bir gazeteciyle birlikte, köklerine doğru da yolculuğa çıkıyor. Katia’nın Balat’taki bir Rum okulunda bir hocasıyla yaptığı konuşma ve Apoyevmatini gazetesinin yayın yönetmeni Mihail Vasiliadis’le yaptığı görüşme gibi sahnelerle, yer yer belgesel bir nitelik kazanan filmde, sürgünün, günümüzde İstanbul’da yaşayan Rumların hafızasındaki yeri de konu ediliyor.
5 Mayıs 2018
Altı ressam barış için çizdi
Verjin Şabcı, sanatçı ismiyle Verşa, Reha Yalnızcık, Feryal Taneri, Umur Türker, Vural Yıldırım ve Ahmet Özol’un tablolarından oluşan ‘Barış Yolu’ sergisi, 18 Nisan Çarşamba günü Yunanistan İstanbul Konsolosluğu Sismanoglio Megaro binasında açıldı.
26 Nisan 2018
‘Yeva’ yasağına tepkiler sürüyor
16. Filmmor Kadın Filmleri Festivali’nin İstanbul’daki son gününde izleyiciyle buluşması planlanan Ermenistan-İran ortak yapımı ‘Yeva’ adlı filmin gösterimi, geçen hafta, İstanbul Valiliği tarafından yasaklanmıştı. Festival yöneticileri, eşinden ayrılıp Karabağ’a yerleşen genç bir kadının hikâyesini konu alan filmin, Azerbaycan’ın baskıları sonucu yasaklandığını ifade etmiş; ‘Yeva’nın yönetmeni Anahid Abad ise, geçen hafta Agos’a yaptığı açıklamada TBMM’ye başvuracağını ve filmin gösterilmesini talep edeceğini, bu konuda Türkiye toplumundan destek beklediğini belirtmişti.
29 Mart 2018
1
2
3
4
5
...
10
Abone Ol!
Agos'a abone olarak destek olabilirsiniz. Abone ol, hediye et, askıya abonelik bırak.
Agos'u Sosyal Medyada Takip Edin
Instagram
Twitter
Facebook